K2 training box

STYRKA - UTHÅLLIGHET - RÖRLIGHET

K2´s ide´ är enkel. Vi har inspirerats av all världens sporter och träningsformer och utifrån det skapat en annorlunda och varierad träning med tydliga resultat som ledstjärna. I grund och botten handlar träningen i boxen om tron på en sund och naturlig träning utan maskiner. Back to Basics, helt enkelt.

Teknik

Teknik

Jobbar individuellt med teknik inom funktionell träning och olympiska lyft, genomgång av alla övningar som vi har i boxen. Målet med dessa pass är att kunna genomföra alla övningar på korrekt sätt.

Easy FT

Easy FT

Enklare övningar, introduktion för att våga och kunna gå vidare med andra pass i veckoschemat. Lära känna utrusningen i boxen.

Mobility/core Rörlighetsträning

Mobility/core Rörlighetsträning

Stretching och bålstyrka. Förebyggande träning så vi undviker skador.

Cool FT

Cool FT

Högintensiv träning med låga vikter, färre repetitioner. Alla kommer vara klara samtidigt. Maxvikt är 30 kg på passet om inte instruktören godkänner ökning på enskilda deltagare.

Crazy FT

Crazy FT

I stor utsträckning jobbar vi individuellt på dessa pass. Vikterna ökar och repetitionerna blir fler. När vi arbetar i team ökar antalet repetitioner. Mer avancerade övningar. Vi kommer inte sätta ut vikter på dessa pass utan du ska/bör veta vilken vikt du ska använda i respektive övning.

Perfekt för dig som kört annan form av funktionell träning.

Insane FT

Insane FT

Det är inte ett pass för alla, utmanande, långa pass. Alltid i olika versioner av team. Ingen vet! Du ska kunna genomföra alla övningar korrekt och känna dina begränsningar.

Perfekt för dig som kört annan form av funktionell träning.

K2-vår box

K2-vår box

Här bygger vi passen på en mix av de bästa övningarna från bland annat BootCamp träning, gymnastik, skivstångsträning och löpning. Funktionella rörelser i kombination med en relativt hög intensitet ger heltäckande träning för hela kroppen.

Perfekt för dig som kört annan form av funktionell träning.

Hos K2

Hos K2

kombineras styrka och kondition i ett intensivt tempo för att skapa allsidigt tränade människor, som är både starka och uthålliga. Människor som kan klara av av vardagens utmaningar utan svårigheter; cykla i motvind till jobbet, skotta bort tung snö runt huset eller bära upp 8 kassar mat i sexvånings hus när hissen är trasig.

Perfekt för dig som kört annan form av funktionell träning.

Preliminärt schema start Februari 2020

Måndag

PassTidCoach
Wod17.00Toni
Wod 18.00Toni
Wod 19.00Toni

Tisdag

PassTidCoach
Bokad07:00Cilla
Seniorwod09.15Cilla
Bokad14:30-16:30
Wod17.00Mirsad
Wod18.00Mirsad
Wod19.00Mirsad

Onsdag

PassTidCoach
Wod17.00Emma
Wod18.00Emma
Wod19.00Emma

Torsdag

PassTidCoach
Wod17.00Cilla
Wod18.00Cilla
Wod19.00Cilla
Bokad20.00

Fredag

PassTidCoach
Funktionell Träning09:15Cilla
Varierande17.00Varierade

Lördag

PassTidCoach
Wod09.00Emma
Wod10.00Emma


 

Cilla

Coach i Funktionell träning, utbildad level 1 instruktör, Medlemsrådgivare, gym & gruppträningsinstruktör

Hedda

Coach i Funktionell träning, utbildad level 1 instruktör

Patrik

Coach i Funktionell träning, utbildad Crossfitlevel1 Instruktör

Oscar

Coach i Funktionell träning, utbildad level 1 instruktör

Toni

Coach i Funktionell träning, Functionalkids instruktör

Jessica

Löpcoach

Emma

Coach i Funktionell träning
Denna hemsida använder cookies för statistik och inställningar. Genom att använda hemsidan samtycker du till detta. Läs mer om vår integritetspolicy.